ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
«ЕКОНОМІКА» Бакалаврський рівень ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА |
Найменування навчальних дисциплін | Розподіл за семестрами | Кількість кредитів ECTS |
Вибіркові дисципліни | ||
1. Цикл загальної підготовки | ||
Дослідження операцій в економіці (поглиблений рівень) | 5 | 6 |
Соціологія | ||
Системи оброблення економічної інформації | 6 | 3 |
Безпека життєдіяльності і цивільний захист | ||
2. Цикл професійної підготовки | ||
Економічна кібернетика | 7 | 6 |
Методи комп`ютерного моделювання економічної інформації | ||
Теорія економічного ризику | 7 | 6 |
Основи теорії систем та системний аналіз | ||
Моделі економічної динаміки | 7 | 6 |
Техніка вибіркових досліджень | ||
Методологія економіко-математичного моделювання | 6 | 6 |
Захист інформації | ||
Прогнозування соціально-економічних процесів | 8 | 3 |
Моделювання соціально-економічної безпеки | ||
Ділове спілкування іноземною мовою | 7 | 6 |
Адаптивні моделі економіки | ||
Алгоритми і програмування | 5 | 6 |
Технологія проектування та адміністрування БД і СД | ||
Імітаційне моделювання | 7 | 3 |
Методи прийняття рішень | ||
Управління проектами інформатизації | 8 | 6 |
Інформаційні технології моделювання економіки | ||
Інформаційні системи і технології в економіці | 8 | 3 |
Системи підтримки прийняття рішень |
Коротка характеристика дисциплін:
- Дослідження операцій в економіці (поглиблений рівень)
Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з:
а) використання методології, концепції, методів і технологій дослідження раціональної поведінки організаційно-економічних систем і кількісних методів прийняття рішень на засадах системного аналізу;
б) використання існуючих методик та можливостей дослідження операцій в процесі проведення аналізу ефективності функціонування керованих систем;
в) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів;
в) розробки науковообгрунтованих програм роботи господарських систем.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Завдання дисципліни. Основні типи задач дослідження операцій.
- Методи пошуку екстремумів нелінійних функцій
- Соціологія
Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів про становлення і розвиток соціології як науки, процеси суспільного життя, закони функціонування і розвитку суспільства та його складових компонентів
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Теоретична соціологія.
- Спеціальні та галузеві соціологічні теорії
- Методика організації конкретних соціологічних досліджень
- Системи оброблення економічної інформації
Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні системи теоретичних знань та практичних навичок з основ методів опрацювання економічної інформації за фазами життєвого циклу процесу прийняття управлінського рішення: діагностика проблеми; розробка (генерування) альтернатив; вибір рішення; реалізація рішення.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Теоретичні основи методів опрацювання економічної інформації.
- Методи опрацювання економічної інформації.
- Безпека життєдіяльності і цивільний захист
Мета викладання дисципліни: набути студентом знань, умінь та компетенцій для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з обов’язковим дотриманням вимог безпеки і стандартів з охорони праці, використанням останніх досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду безпеки, збереження життя, здоров’я та працездатності; сформувати у студентів відповідальність за особисту та колективну безпеку у повсякденних умовах та під час надзвичайних ситуацій і воєнного стану, з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності на первинній посаді.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Безпека життєдіяльності, як базова концепція сталого розвитку.
- Охорона праці, як запорука збереження здоров’я та працездатності.
- Цивільний захист населення і територій.
- Економічна кібернетика
Мета навчальної дисципліни: ознайомитися із сучасними науковими досягненнями в теоретичних питаннях економічної кібернетики, сформувати системне світосприйняття, прогресивне економічне мислення щодо дослідження економічних процесів і систем, усвідомлення наукових підходів до розв’язання економічних проблем з використанням найсучасніших інформаційних технологій, нових комп’ютерних методів управління та прийняття ефективних управлінських рішень.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Теоретичні основи економічної кібернетики
- Аналіз економічних систем.
- Синтез економічних систем.
- Оптимізація економічних систем.
- Методи комп`ютерного моделювання економічної інформації
Мета навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з основними поняттями комп’ютерного моделювання систем і процесів та методами розв’язання на комп’ютерах сучасних економічних задач, що виникають в процесі дослідження й проектування економічних систем.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Основні поняття і підходи до побудови математичних комп’ютерних моделей
- Найбільш поширені задачі обчислювальної математики, методи та алгоритми їх розв’язання в економіці
- Теорія економічного ризику
Мета навчальної дисципліни: ознайомитися із сучасними науковими досягненнями в теоретичних питаннях ризику, сформувати систему знань з теорії і практики аналізу, моделювання і оцінки економічного ризику з метою управління ним.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Економічний ризик та методи його оцінки. Управління економічними ризиками
- Теоретичні засади моделювання ризику та вибір оптимальної стратегії
- Основи теорії систем та системний аналіз
Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з
а) використання методології, концепції, методів і технологій дослідження раціональної поведінки організаційно-економічних систем і кількісних методів прийняття рішень на засадах системного аналізу;
б) використання існуючих методик та можливостей дослідження операцій в процесі проведення аналізу ефективності функціонування керованих систем;
в) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів;
г) розробки науковообгрунтованих програм роботи господарських систем.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Вступ до загальної теорії систем і системного аналізу.
- Методи системного аналізу.
- Моделі економічної динаміки
Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних навичок побудови та аналізу математичних моделей динаміки розвитку економічних процесів. Ця мета досягається шляхом послідовного викладення теоретичного курсу з проведенням практичних та лабораторних занять.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Теоретичні структурні і прикладні моделі економічної динаміки.
- Теоретичні основи дослідження економічних процесів.
- Техніка вибіркових досліджень
Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних навичок оптимального розміщення при проведенні вибіркових досліджень.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Теоретичні основи простого випадкового відбору, стратифікованого відбору.
- Оцінювання по відношенню та по регресії, систематичного та кластерного відбору, подвійного відбору та комплексного дослідження економічних процесів.
- Методологія економіко-математичного моделювання
Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи знань з методології, методики та інструментарію побудови економіко-математичних моделей, їх аналізу та використання.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Основні методологічні підходи до моделювання економіки.
- Методи і моделі економічних процесів.
- Захист інформації
Мета викладання дисципліни: ознайомити з принципами побудови та використання програмних та програмно-апаратних засобів для захисту програмного забезпечення та іншої інформації в комп’ютерних системах.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Захист програмного забезпечення шляхом блокування доступу до комп’ютера.
- Захист основних операційних систем.
- Прогнозування соціально-економічних процесів
Мета навчальної дисципліни полягає у вивченні основних типів моделей та методів, які використовуються в процесі розробки прогнозів соціальних та економічних явищ і процесів, а також в отриманні студентами умінь і навичок з практичного застосування засвоєних знань..
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Методи та моделі короткострокового прогнозування.
- Методи та моделі середньострокового та довгострокового прогнозування.
- Моделювання соціально-економічної безпеки
Мета вивчення дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з використання передових методик та можливостей економіко-математичного моделювання в процесі проведення оцінки, аналізу та прогнозування рівня соціально-економічної безпеки систем різного рівня складності та ієрархії.
Змістові модулі дисципліни:
- Теоретичні основи соціально-економічної безпеки.
- Прикладні аспекти моделювання соціально-економічної безпеки.
- Ділове спілкування іноземною мовою
Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні у студентів знань, умінь та навичок з самостійного читання, розуміння та перекладу оригінальної літератури на англійській мові в галузі менеджменту, маркетингу, мікро- та макроекономіки, бухгалтерського обліку та фінансів, економічної кібернетики, а також розвитку необхідної комунікативної спроможності у сферах професійного та ситуативного спілкування.
Змістові модулі дисципліни:
- Fundamentals of Economics
- Management and Leadership
- Адаптивні моделі економіки
Мета вивчення дисципліни: засвоєння теоретичних знань із аналізу та моделювання соціально-економічних систем різних рівнів агрегування, сфер діяльності та функцій.
Змістові модулі дисципліни:
- Концептуальні положення економіко-математичного моделювання. Адаптивні моделі.
- Математичні моделі економічної динаміки розмірностей два і три.
- Адаптивні математичні моделі та їх якісний аналіз.
- Алгоритми і програмування
Мета вивчення дисципліни полягає у тому, щоб ознайомити студентів з методологією створення програм та WEB-сторінок, сучасним станом інформаційних систем в економіці, перспективними тенденціями, світовим досвідом їх побудови.
Змістові модулі дисципліни:
- Загальні відомості про алгоритми.
- WEB-програмування.
- Технологія проектування та адміністрування БД і СД
Мета навчальної дисципліни полягає у формуванні базових знань з технології проектування та адміністрування баз даних і сховищ даних та придбання практичних навичок розробки автоматизованих баз даних автоматизованих банків даних і сховищ даних.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Основні поняття баз даних.
- Проектування баз даних.
- Мова реляційних баз даних SQL.
- Сучасні технології баз даних.
- Експлуатація баз даних.
- Імітаційне моделювання
Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні знань з імітаційного моделювання.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Основи імітаційного моделювання.
- Планування імітаційних експериментів.
- Статистична перевірка результатів імітаційних експериментів.
- Методи прийняття рішень
Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з:
а) використання передових методик та можливостей економіко-математичного моделювання в процесі прийняття управлінських рішень, в тому числі, в процесі проведення аналізу та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств за видами економічної діяльності;
б) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових науково-практичних підходів до побудови математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів в конкретних ситуаціях аналізу і прийняття рішень.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Теоретичні основи прийняття управлінських рішень.
- Прикладні аспекти моделювання в процесі прийняття рішень.
- Управління проектами інформатизації
Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань і практичних навичок з методології управління проектами (УП), яка є перспективним напрямком розвитку теорії менеджменту і набуває все більшого поширення у сфері інформатизації економіки в Україні.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Основи управління проектами інформатизації
- Управління виконанням проектів. Інформаційні технології в управлінні проектами.
- Інформаційні технології моделювання економіки
Метою вивчення дисципліни є опанування інформаційних технологій моделювання економіки, математичних моделей і методів розв’язання економічних задач.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Інформаційні технології рішення економічних задач.
- Методи та моделі в інформаційних системах економіки.
- Інформаційні системи і технології в економіці
Метою вивчення дисципліни є сформувати у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування інформаційних систем і комп’ютерних технологій та можливостей їх використання в управлінні економікою
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- 1. Базові поняття та загальні принципи побудови інформаційних систем в економіці.
- Інформаційно-аналітичні технології управління економічними об’єктами.
- Системи підтримки прийняття рішень
Мета навчальної дисципліни: полягає в формуванні бази фундаментальних теоретичних знань,прикладних умінь і практичних навичок щодо суті систем підтримки прийняття рішень, оцінювання та вибору методів підтримки прийняття рішень і забезпечувальних засобів СПР,організації процесу розробки управлінських рішень у різноманітних сферах економіки з використанням сучасних досягнень в галузі інформаційних технологій.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів.
- СПР в управлінському процесі.
- Системи та технології, що забезпечують підтримку прийняття рішень