Дисципліни вільного вибору студента

 

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА

«ЕКОНОМІКА»

 Бакалаврський рівень

ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА

 

Найменування навчальних дисциплін Розподіл за семестрами Кількість кредитів ECTS
Вибіркові дисципліни
1. Цикл загальної підготовки
Дослідження операцій в економіці (поглиблений рівень) 5 6
Соціологія
Системи оброблення економічної інформації 6 3
Безпека життєдіяльності і цивільний захист
2. Цикл професійної підготовки
Економічна кібернетика 7 6
Методи комп`ютерного моделювання економічної інформації
Теорія економічного ризику 7 6
Основи теорії систем та системний аналіз
Моделі економічної динаміки 7 6
Техніка вибіркових досліджень
Методологія економіко-математичного моделювання 6 6
Захист інформації
Прогнозування соціально-економічних процесів 8 3
Моделювання соціально-економічної безпеки
Ділове спілкування іноземною мовою 7 6
Адаптивні моделі економіки
Алгоритми і програмування 5 6
Технологія проектування та адміністрування БД і СД
Імітаційне моделювання 7 3
Методи прийняття рішень
Управління проектами інформатизації 8 6
Інформаційні технології моделювання економіки
Інформаційні системи і технології в економіці 8 3
Системи підтримки  прийняття рішень

Коротка характеристика дисциплін:

  1. Дослідження операцій в економіці (поглиблений рівень)

Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з:

а) використання методології, концепції, методів і технологій дослідження раціональної поведінки організаційно-економічних систем і кількісних методів прийняття рішень на засадах системного аналізу;

б) використання існуючих методик  та можливостей дослідження операцій в процесі проведення аналізу ефективності функціонування керованих систем;

в) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів;

в) розробки науковообгрунтованих програм роботи господарських систем.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Завдання дисципліни. Основні типи задач дослідження операцій.
  2. Методи пошуку екстремумів нелінійних функцій
  1. Соціологія

Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів про становлення і розвиток соціології як науки, процеси суспільного життя, закони функціонування і розвитку суспільства та його складових компонентів

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретична соціологія.
  2. Спеціальні та галузеві соціологічні теорії
  3. Методика організації конкретних соціологічних досліджень
  1. Системи оброблення економічної інформації

Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні системи теоретичних знань та практичних навичок з основ методів опрацювання економічної інформації за фазами життєвого циклу процесу прийняття управлінського рішення: діагностика проблеми; розробка (генерування) альтернатив; вибір рішення; реалізація рішення.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи методів опрацювання економічної інформації.
  2. Методи опрацювання економічної інформації.
  1. Безпека життєдіяльності і цивільний захист

Мета викладання дисципліни: набути студентом знань, умінь та компетенцій для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з обов’язковим дотриманням вимог безпеки і стандартів з охорони праці, використанням останніх досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду безпеки, збереження життя, здоров’я та працездатності; сформувати у студентів відповідальність за особисту та колективну безпеку у повсякденних умовах та під час надзвичайних ситуацій і воєнного стану, з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності на первинній посаді.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Безпека життєдіяльності, як базова концепція сталого розвитку.
  2. Охорона праці, як запорука збереження здоров’я та працездатності.
  3. Цивільний захист населення і територій.
  1. Економічна кібернетика

Мета навчальної дисципліни: ознайомитися із сучасними науковими досягненнями в теоретичних питаннях економічної кібернетики, сформувати системне світосприйняття, прогресивне економічне мислення щодо дослідження економічних процесів і систем, усвідомлення наукових підходів до розв’язання економічних проблем з використанням найсучасніших інформаційних технологій, нових комп’ютерних методів управління та прийняття ефективних управлінських рішень.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи економічної кібернетики
  2. Аналіз економічних систем.
  3. Синтез економічних систем.
  4. Оптимізація економічних систем.
  1. Методи комп`ютерного моделювання економічної інформації

Мета навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з основними поняттями комп’ютерного моделювання систем і процесів та методами розв’язання на комп’ютерах сучасних економічних задач, що виникають в процесі дослідження й проектування економічних систем.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основні поняття і підходи до побудови математичних комп’ютерних моделей
  2. Найбільш поширені задачі обчислювальної математики, методи та алгоритми їх розв’язання в економіці
  1. Теорія економічного ризику

Мета навчальної дисципліни: ознайомитися із сучасними науковими досягненнями в теоретичних питаннях ризику, сформувати систему знань з теорії і практики аналізу, моделювання і оцінки економічного ризику з метою управління ним.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Економічний ризик та методи його оцінки. Управління економічними ризиками
  2. Теоретичні засади моделювання ризику та вибір оптимальної стратегії
  1. Основи теорії систем та системний аналіз

Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з

а) використання методології, концепції, методів і технологій дослідження раціональної поведінки організаційно-економічних систем і кількісних методів прийняття рішень на засадах системного аналізу;

б) використання існуючих методик  та можливостей дослідження операцій в процесі проведення аналізу ефективності функціонування керованих систем;

в) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів;

г) розробки науковообгрунтованих програм роботи господарських систем.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Вступ до загальної теорії систем і системного аналізу.
  2. Методи системного аналізу.
  1. Моделі економічної динаміки

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних навичок побудови та аналізу математичних моделей динаміки розвитку економічних процесів. Ця мета досягається шляхом послідовного викладення теоретичного курсу з проведенням практичних та лабораторних занять.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні структурні і прикладні моделі економічної динаміки.
  2. Теоретичні основи дослідження економічних процесів.
  1. Техніка вибіркових досліджень

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних навичок оптимального розміщення при проведенні вибіркових досліджень.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи простого випадкового відбору, стратифікованого відбору.
  2. Оцінювання по відношенню та по регресії, систематичного та кластерного відбору, подвійного відбору та комплексного дослідження економічних процесів.
  1. Методологія економіко-математичного моделювання

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи знань з методології, методики та інструментарію побудови економіко-математичних моделей, їх аналізу та використання.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основні методологічні підходи до моделювання економіки.
  2. Методи і моделі економічних процесів.
  1. Захист інформації

Мета викладання дисципліни: ознайомити з принципами побудови та використання програмних та програмно-апаратних засобів для захисту програмного забезпечення та іншої інформації в комп’ютерних системах.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Захист програмного забезпечення шляхом блокування доступу до комп’ютера.
  2. Захист основних операційних систем.
  1. Прогнозування соціально-економічних процесів

Мета навчальної дисципліни полягає у вивченні основних типів моделей та методів, які використовуються в процесі розробки прогнозів соціальних та економічних явищ і процесів, а також в отриманні студентами умінь і навичок з практичного застосування засвоєних знань..

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Методи та моделі короткострокового прогнозування.
  2. Методи та моделі середньострокового та довгострокового прогнозування.
  1. Моделювання соціально-економічної безпеки

Мета вивчення дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з використання передових методик та можливостей економіко-математичного моделювання в процесі проведення оцінки, аналізу та прогнозування рівня соціально-економічної безпеки систем різного рівня складності та ієрархії.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Теоретичні основи соціально-економічної безпеки.
  2. Прикладні аспекти моделювання соціально-економічної безпеки.
  1. Ділове спілкування іноземною мовою

Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні у студентів  знань, умінь та навичок з самостійного читання, розуміння та перекладу оригінальної літератури на англійській мові в галузі менеджменту, маркетингу, мікро- та макроекономіки, бухгалтерського обліку та фінансів, економічної кібернетики, а також розвитку необхідної комунікативної спроможності  у сферах професійного та ситуативного спілкування.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Fundamentals of Economics
  2. Management and Leadership
  1. Адаптивні моделі економіки

Мета вивчення дисципліни: засвоєння теоретичних знань із аналізу та моделювання соціально-економічних систем різних рівнів агрегування, сфер діяльності та функцій.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Концептуальні положення економіко-математичного моделювання. Адаптивні моделі.
  2. Математичні моделі економічної динаміки розмірностей два і три.
  3. Адаптивні математичні моделі та їх якісний аналіз.
  1. Алгоритми і програмування

Мета вивчення дисципліни полягає у тому, щоб ознайомити студентів з методологією створення  програм та WEB-сторінок, сучасним станом інформаційних систем в економіці, перспективними тенденціями, світовим досвідом їх побудови.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Загальні відомості про алгоритми.
  2. WEB-програмування.
  1. Технологія проектування та адміністрування БД і СД

Мета навчальної дисципліни полягає у формуванні базових знань з технології проектування та адміністрування баз даних і сховищ даних та придбання практичних навичок розробки автоматизованих баз даних автоматизованих банків даних і сховищ даних.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основні поняття баз даних.
  2. Проектування баз даних.
  3. Мова реляційних баз даних SQL.
  4. Сучасні технології баз даних.
  5. Експлуатація баз даних.
  1. Імітаційне моделювання

Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні знань з імітаційного моделювання.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основи імітаційного моделювання.
  2. Планування імітаційних експериментів.
  3. Статистична перевірка результатів імітаційних експериментів.
  1. Методи прийняття рішень

Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з:

     а) використання передових методик та можливостей економіко-математичного моделювання в процесі прийняття управлінських рішень, в тому числі, в процесі проведення аналізу та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств за видами економічної діяльності;

    б) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових науково-практичних підходів до побудови математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів в конкретних ситуаціях аналізу і прийняття рішень.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи прийняття управлінських рішень.
  2. Прикладні аспекти моделювання в процесі прийняття рішень.
  1. Управління проектами інформатизації

Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань і практичних навичок з методології управління проектами (УП), яка є перспективним напрямком розвитку теорії менеджменту і набуває все більшого поширення у сфері інформатизації економіки в Україні.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основи управління проектами інформатизації
  2. Управління виконанням проектів. Інформаційні технології в управлінні проектами.
  1. Інформаційні технології моделювання економіки

Метою вивчення дисципліни є опанування інформаційних технологій моделювання економіки, математичних моделей і методів розв’язання економічних задач.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Інформаційні технології рішення економічних задач.
  2. Методи та моделі в інформаційних системах економіки.
  1. Інформаційні системи і технології в економіці

Метою вивчення дисципліни є сформувати у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування інформаційних систем і комп’ютерних технологій та можливостей їх використання в управлінні економікою

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. 1. Базові поняття та загальні принципи побудови інформаційних систем в економіці.
  2. Інформаційно-аналітичні технології управління економічними об’єктами.
  1. Системи підтримки прийняття рішень

Мета навчальної дисципліни: полягає в формуванні бази фундаментальних теоретичних знань,прикладних умінь і практичних навичок щодо суті систем підтримки прийняття рішень, оцінювання та вибору методів підтримки прийняття рішень і забезпечувальних засобів СПР,організації процесу розробки управлінських рішень у різноманітних сферах економіки з використанням сучасних досягнень в галузі інформаційних технологій.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів.

  1. СПР в управлінському процесі.
  2. Системи та технології, що забезпечують підтримку прийняття рішень