Навчальні плани і дисципліни

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА

«ЕКОНОМІКА»

 Бакалаврський рівень

Галузь знань   05 Соціальні та поведінкові науки

Спеціальність 051 Економіка

 

Найменування навчальних дисциплін Розподіл за семестрами Кількість кредитів ECTS
Обовязкові дисципліни
1. Цикл загальної підготовки
Історія України 1 3
Історія української культури 1 3
Філософія 2 3
Українська мова (за професійним спрямуванням) 2 3
Фізична культура 1-4  
2. Цикл професійної підготовки
Політекономія 1 6
Вища математика для економістів (базовий рівень) 1-2 12
Вступ до спеціальності 1 3
Економічна інформатика 1-2 12
Мікроекономіка 2 3
Макроекономіка 3 3
Теорія ймовірностей для економістів 3 3
Математична статистика для економістів 4 3
Бухгалтерський облік 3 3
Економетрика 5 6
Економіка підприємства 3 3
Фінанси, гроші і кредит 4 3
Статистика для економістів 5 6
Вища математика для економістів (поглиблений рівень) 3-4 9
Менеджмент 4 3
Економічний аналіз 4 6
Маркетинг 4 3
Дослідження операцій в економіці (базовий рівень) 3 6
Моделювання економіки 6 6
Міжнародна економіка 3 3
Теорія ігор в економіці 6 6
Вибіркові дисципліни
1. Цикл загальної підготовки
Вибір ВНЗ
Іноземна мова I 1 3
Політологія 2 3
Історія економіки та економічної думки 1 3
Вибір студента
Дослідження операцій в економіці (поглиблений рівень) 5 6
Соціологія
Системи оброблення економічної інформації 6 3
Безпека життєдіяльності і цивільний захист
2. Цикл професійної підготовки
Вибір ВНЗ
Іноземна мова II 2 3
Вища математика для економістів (додаткові розділи) 5-6 9
Фінансова математика 4 6
Дослідження операцій в економіці (додаткові розділи) 6 3
Вибір студента
Економічна кібернетика 7 6
Методи комп`ютерного моделювання економічної інформації
Теорія економічного ризику 7 6
Основи теорії систем та системний аналіз
Моделі економічної динаміки 7 6
Техніка вибіркових досліджень
Методологія економіко-математичного моделювання 6 6
Захист інформації
Прогнозування соціально-економічних процесів 8 3
Моделювання соціально-економічної безпеки
Ділове спілкування іноземною мовою 7 6
Адаптивні моделі економіки
Алгоритми і програмування 5 6
Технологія проектування та адміністрування БД і СД
Імітаційне моделювання 7 3
Методи прийняття рішень
Управління проектами інформатизації 8 6
Інформаційні технології моделювання економіки
Інформаційні системи і технології в економіці 8 3
Системи підтримки  прийняття рішень

Коротка характеристика окремих дисциплін:

  1. Вступ до спеціальності

Метою вивчення курсу є отримання студентами знань, які необхідні для виконання ними своїх службових обов’язків майбутніх спеціалістів. У процесі навчання студенти знайомляться з особливостями спеціальності “Економіка”, кваліфікаційними характеристиками економіста-аналітика, зі змістом структурно-логічної схеми навчання, із навчальним планом та стандартами освіти зі спеціальності “Економіка”, із формами та методами самостійної роботи студентів, отримують рекомендації по роботі з економічною науково-технічною інформацією та книгами.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів.

  1. Основи організації навчання у вищій школі.
  2. Особливості спеціальності “Економіка”.
  1. Вища математика для економістів

Метою вивчення дисципліни є засвоєння студентами сучасних знань та формування навиків практичного застосування математики для розв’язування різноманітних задач в економіці.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Елементи лінійної алгебри і аналітичної геометрії.
  2. Диференціальне числення функцій однієї змінної.
  3. Інтегральне числення функцій однієї змінної.
  4. Числові і функціональні ряди.
  5. Диференціальне числення функцій багатьох змінних. Кратні інтеграли.
  6. Звичайні диференціальні рівняння.
  1. Економічна інформатика

Мета. Формування системи теоретичних знань і практичних навиків щодо основ і принципів побудови комп’ютерної техніки і комп’ютерних мереж та використання офісних пакетів прикладних програм у галузях економіки.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основні поняття інформаційних систем та технологій в економіці.
  2. Операційні системи.
  3. Системи обробки текстової інформації.
  4. Системи табличної обробки даних.
  5. Системи керування базами даних.
  6. Системи подання та передачі даних.
  7. Комп’ютерні мережі та безпека економічної інформації.
  1. Теорія ймовірностей для економістів

Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань з теоретичних основ теорії ймовірностей як математичної науки, що вивчає закономірності випадкових явищ, та її практичне використання при побудові економічних стохастичних моделей на мікро- та макрорівнях.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Випадкові події.
  2. Випадкові величини.
  3. Елементи математичної статистики.
  1. Економетрика

Мета дисципліни полягає в вивченні характерних особливостей основних типів економетричних моделей та методів їх побудови, а також в отриманні студентами умінь і навичок з прикладного застосування засвоєних знань.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основи економетричного моделювання
  2. Аналіз окремих випадків регресійного аналізу.
  1. Економічний аналіз

Мета. Формування системи теоретичних знань та практичних навичок з теорії та методології економічного аналізу, методики й організації аналізу основних аспектів діяльності підприємства, окремих економічних явищ і процесів, а також набуття практичних навичок щодо використання здобутих знань на практиці.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи економічного аналізу.
  2. Операційний економічний аналіз.
  3. Фінансовий аналіз.
  1. Моделювання економіки

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи знань з методики та інструментарію побудови моделей в економіці, їх аналізу та практичного використання.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні і прикладні основи моделювання економіки.
  2. Моделі ринкової поведінки.
  3. Моделі макроекономічних процесів та розвитку економіки.
  1. Теорія ігор в економіці

Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні знань з теорії ігор.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Cкінченні антагоністичні ігри.
  2. Нескінченні антагоністичні ігри.
  1. Дослідження операцій в економіці

Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з

а) використання методології, концепції, методів і технологій дослідження раціональної поведінки організаційно-економічних систем і кількісних методів прийняття рішень на засадах системного аналізу;

б) використання існуючих методик  та можливостей дослідження операцій в процесі проведення аналізу ефективності функціонування керованих систем;

в) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів;

в) розробки науковообгрунтованих програм роботи господарських систем.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Завдання дисципліни. Основні типи задач дослідження операцій.
  2. Методи пошуку екстремумів нелінійних функцій
  1. Соціологія

Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів про становлення і розвиток соціології як науки, процеси суспільного життя, закони функціонування і розвитку суспільства та його складових компонентів

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретична соціологія.
  2. Спеціальні та галузеві соціологічні теорії
  3. Методика організації конкретних соціологічних досліджень
  1. Системи оброблення економічної інформації

Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні системи теоретичних знань та практичних навичок з основ методів опрацювання економічної інформації за фазами життєвого циклу процесу прийняття управлінського рішення: діагностика проблеми; розробка (генерування) альтернатив; вибір рішення; реалізація рішення.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи методів опрацювання економічної інформації.
  2. Методи опрацювання економічної інформації.
  1. Безпека життєдіяльності і цивільний захист

Мета викладання дисципліни: набути студентом знань, умінь та компетенцій для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з обов’язковим дотриманням вимог безпеки і стандартів з охорони праці, використанням останніх досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду безпеки, збереження життя, здоров’я та працездатності; сформувати у студентів відповідальність за особисту та колективну безпеку у повсякденних умовах та під час надзвичайних ситуацій і воєнного стану, з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності на первинній посаді.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Безпека життєдіяльності, як базова концепція сталого розвитку.
  2. Охорона праці, як запорука збереження здоров’я та працездатності.
  3. Цивільний захист населення і територій.
  1. Фінансова математика

Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні знань з фінансової математики.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теорія відсотків.
  2. Оцінка та аналіз грошових потоків.
  3. Страхування.
  1. Економічна кібернетика

Мета навчальної дисципліни: ознайомитися із сучасними науковими досягненнями в теоретичних питаннях економічної кібернетики, сформувати системне світосприйняття, прогресивне економічне мислення щодо дослідження економічних процесів і систем, усвідомлення наукових підходів до розв’язання економічних проблем з використанням найсучасніших інформаційних технологій, нових комп’ютерних методів управління та прийняття ефективних управлінських рішень.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи економічної кібернетики
  2. Аналіз економічних систем.
  3. Синтез економічних систем.
  4. Оптимізація економічних систем.
  1. Методи комп`ютерного моделювання економічної інформації

Мета навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з основними поняттями комп’ютерного моделювання систем і процесів та методами розв’язання на комп’ютерах сучасних економічних задач, що виникають в процесі дослідження й проектування економічних систем.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основні поняття і підходи до побудови математичних комп’ютерних моделей
  2. Найбільш поширені задачі обчислювальної математики, методи та алгоритми їх розв’язання в економіці
  1. Теорія економічного ризику

Мета навчальної дисципліни: ознайомитися із сучасними науковими досягненнями в теоретичних питаннях ризику, сформувати систему знань з теорії і практики аналізу, моделювання і оцінки економічного ризику з метою управління ним.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Економічний ризик та методи його оцінки. Управління економічними ризиками
  2. Теоретичні засади моделювання ризику та вибір оптимальної стратегії
  1. Основи теорії систем та системний аналіз

Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з

а) використання методології, концепції, методів і технологій дослідження раціональної поведінки організаційно-економічних систем і кількісних методів прийняття рішень на засадах системного аналізу;

б) використання існуючих методик  та можливостей дослідження операцій в процесі проведення аналізу ефективності функціонування керованих систем;

в) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів;

г) розробки науковообгрунтованих програм роботи господарських систем.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Вступ до загальної теорії систем і системного аналізу.
  2. Методи системного аналізу.
  1. Моделі економічної динаміки

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних навичок побудови та аналізу математичних моделей динаміки розвитку економічних процесів. Ця мета досягається шляхом послідовного викладення теоретичного курсу з проведенням практичних та лабораторних занять.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні структурні і прикладні моделі економічної динаміки.
  2. Теоретичні основи дослідження економічних процесів.
  1. Техніка вибіркових досліджень

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних навичок оптимального розміщення при проведенні вибіркових досліджень.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи простого випадкового відбору, стратифікованого відбору.
  2. Оцінювання по відношенню та по регресії, систематичного та кластерного відбору, подвійного відбору та комплексного дослідження економічних процесів.
  1. Методологія економіко-математичного моделювання

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні системи знань з методології, методики та інструментарію побудови економіко-математичних моделей, їх аналізу та використання.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основні методологічні підходи до моделювання економіки.
  2. Методи і моделі економічних процесів.
  1. Захист інформації

Мета викладання дисципліни: ознайомити з принципами побудови та використання програмних та програмно-апаратних засобів для захисту програмного забезпечення та іншої інформації в комп’ютерних системах.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Захист програмного забезпечення шляхом блокування доступу до комп’ютера.
  2. Захист основних операційних систем.
  1. Прогнозування соціально-економічних процесів

Мета навчальної дисципліни полягає у вивченні основних типів моделей та методів, які використовуються в процесі розробки прогнозів соціальних та економічних явищ і процесів, а також в отриманні студентами умінь і навичок з практичного застосування засвоєних знань..

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Методи та моделі короткострокового прогнозування.
  2. Методи та моделі середньострокового та довгострокового прогнозування.
  1. Моделювання соціально-економічної безпеки

Мета вивчення дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з використання передових методик та можливостей економіко-математичного моделювання в процесі проведення оцінки, аналізу та прогнозування рівня соціально-економічної безпеки систем різного рівня складності та ієрархії.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Теоретичні основи соціально-економічної безпеки.
  2. Прикладні аспекти моделювання соціально-економічної безпеки.
  1. Ділове спілкування іноземною мовою

Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні у студентів  знань, умінь та навичок з самостійного читання, розуміння та перекладу оригінальної літератури на англійській мові в галузі менеджменту, маркетингу, мікро- та макроекономіки, бухгалтерського обліку та фінансів, економічної кібернетики, а також розвитку необхідної комунікативної спроможності  у сферах професійного та ситуативного спілкування.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Fundamentals of Economics
  2. Management and Leadership
  1. Адаптивні моделі економіки

Мета вивчення дисципліни: засвоєння теоретичних знань із аналізу та моделювання соціально-економічних систем різних рівнів агрегування, сфер діяльності та функцій.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Концептуальні положення економіко-математичного моделювання. Адаптивні моделі.
  2. Математичні моделі економічної динаміки розмірностей два і три.
  3. Адаптивні математичні моделі та їх якісний аналіз.
  1. Алгоритми і програмування

Мета вивчення дисципліни полягає у тому, щоб ознайомити студентів з методологією створення  програм та WEB-сторінок, сучасним станом інформаційних систем в економіці, перспективними тенденціями, світовим досвідом їх побудови.

Змістові модулі дисципліни:

  1. Загальні відомості про алгоритми.
  2. WEB-програмування.
  1. Технологія проектування та адміністрування БД і СД

Мета навчальної дисципліни полягає у формуванні базових знань з технології проектування та адміністрування баз даних і сховищ даних та придбання практичних навичок розробки автоматизованих баз даних автоматизованих банків даних і сховищ даних.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основні поняття баз даних.
  2. Проектування баз даних.
  3. Мова реляційних баз даних SQL.
  4. Сучасні технології баз даних.
  5. Експлуатація баз даних.
  1. Імітаційне моделювання

Мета навчальної дисципліни полягає в формуванні знань з імітаційного моделювання.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основи імітаційного моделювання.
  2. Планування імітаційних експериментів.
  3. Статистична перевірка результатів імітаційних експериментів.
  1. Методи прийняття рішень

Мета викладання дисципліни полягає в формуванні у студентів знань, умінь і навичок з:

     а) використання передових методик та можливостей економіко-математичного моделювання в процесі прийняття управлінських рішень, в тому числі, в процесі проведення аналізу та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств за видами економічної діяльності;

    б) оцінки існуючих напрацювань в сфері економіко-математичного моделювання окремих аспектів діяльності господарських систем та розробки нових науково-практичних підходів до побудови математичних моделей відповідно до поставлених цілей та наявних ресурсів в конкретних ситуаціях аналізу і прийняття рішень.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Теоретичні основи прийняття управлінських рішень.
  2. Прикладні аспекти моделювання в процесі прийняття рішень.
  1. Управління проектами інформатизації

Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань і практичних навичок з методології управління проектами (УП), яка є перспективним напрямком розвитку теорії менеджменту і набуває все більшого поширення у сфері інформатизації економіки в Україні.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Основи управління проектами інформатизації
  2. Управління виконанням проектів. Інформаційні технології в управлінні проектами.
  1. Інформаційні технології моделювання економіки

Метою вивчення дисципліни є опанування інформаційних технологій моделювання економіки, математичних моделей і методів розв’язання економічних задач.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. Інформаційні технології рішення економічних задач.
  2. Методи та моделі в інформаційних системах економіки.
  1. Інформаційні системи і технології в економіці

Метою вивчення дисципліни є сформувати у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування інформаційних систем і комп’ютерних технологій та можливостей їх використання в управлінні економікою

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

  1. 1. Базові поняття та загальні принципи побудови інформаційних систем в економіці.
  2. Інформаційно-аналітичні технології управління економічними об’єктами.
  1. Системи підтримки прийняття рішень

Мета навчальної дисципліни: полягає в формуванні бази фундаментальних теоретичних знань,прикладних умінь і практичних навичок щодо суті систем підтримки прийняття рішень, оцінювання та вибору методів підтримки прийняття рішень і забезпечувальних засобів СПР,організації процесу розробки управлінських рішень у різноманітних сферах економіки з використанням сучасних досягнень в галузі інформаційних технологій.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів.

  1. СПР в управлінському процесі.
  2. Системи та технології, що забезпечують підтримку прийняття рішень